1 czerwca br. zorganizowaliśmy dla seniorów prelekcje z cyklu kampanii edukacyjnej: Bądź świadomym konsumentem. Kampania dla konsumentów w wieku 60 +.
Kampania edukacyjna po raz pierwszy została zrealizowana w 2008 roku przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Celem spotkań jest wykształcenie dobrych nawyków rynkowych u konsumentów jakimi są osoby starsze powyżej 60 roku życia oraz pozytywnie oddziaływać na kupujących, kształtować pozytywne postawy wobec oferty rynkowej.
Do ośrodka został zaproszony Powiatowy Rzecznik Konsumentów Pani Joanna Maciąga. Uczestnicy mogli się dowiedzieć przede wszystkim: jakie prawa ma każdy konsument bez względu na wiek, jakie obowiązki wobec klienta ma każdy sprzedawca, w jaki sposób uważać na „promocje”, „specjalne okazje” czy „cudowne produkty”. Zaproszony gość doradzał w jaki sposób ustrzec się przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, w których osoby starsze mogą być szczególnie narażone. Nasi uczestnicy mieli sporo pytań do rzecznika konsumentów w sprawie zasad reklamacji towarów i usług, gwarancji, pisemnych umów oraz w jakich placówkach i u kogo mają szukać pomocy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się informacje dotyczące zwolnienia z płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. Na koniec spotkania otrzymaliśmy przydatne druki oraz ulotki, z których mogą skorzystać wszystkie zainteresowane osoby.